hey Pig.

Jaha, är det såhär det ska vara när man kommer hem? Jag menar, vad är detta? Visst det är mys med snö när det är jul och när det är jullov osv. Men. Jag vet jag är tjatig och att det är sjukt tråkigt att höra på mitt eviga tjat om sommaren men här kommer det igen: Det är nu slutet av FEBRUARI och vi inleder så smått en helt ny månad som vi brukar kalla Mars. Jag kan en låt, som är väldigt användbar när man har problem med månaderna (inte för att jag, med mitt klipska intellekt, skulle ha något problem med det). Den går iaf såhär: ?Januari börjar året, Februari kommer näst. MARS, April har knopp i håret. Maj och Juni blommar mest.? ? Den känner många till. Jag tolkar denna låten som att det är dags att bli vår nu.. Efter som att det är Mars. Men var är vårtecknen? Det är en halv meter snö ute? Har det inte kommit någon snö innan så ser jag det som ett fruktansvärt onödigt drag av herr Allsmäktig att skicka ett lass på oss nu. Det går inte att föreställa sig hur bull det var att kliva ur bilen utanför vårt hus, efter en vecka i solen och få snö ner i skorna. Som om inte det vore nog så har man dragit på sig en förkylning som heter duga också så man kan inte ens åka pulka eller kissa i snön om man velat göra det. Nej, det är bara att sitta hemma och hosta, vila och dricka te. Låter visserligen inte så dumt? Förutom hostan. Jag hatar hosta. Nog om det.

 

olala

Som sagt har jag och min familj nu avverkat en vecka i Gran Canaria. Jag tänker spara lite på detaljerna för jag vill inte göra förfrusna läsare rent för avundsjuka. Men, det var soligt större delen av dagarna, jag tog mer än gärna vara på det genom att spendera denna del av dagen i bikini, i en solstol med musik i öronen. Det här med att leka i poolen vad det inte tal om med tanke på att kvällen innan hade man spenderat större delen av sin tid vid ett bord och fått drink efter drink i handen. Calle fyllde 18. Vilket vi firade. Vad som gällde då var en flaska absolut, så mycket redbull vi pallade, en och en annan tequila och så givetvis en flaska champagne. Nice?

Mer än så har jag inte lust att dela med mig av men vill ni höra av resan kan ni mejla era frågor till: [email protected].

 





nej, men fler bilder finns på http://amErika.bilddagboken.se/ 16-23 feb.

(Tragik är att människor förändras så drastiskt. Tragik är när människor inte inser att de tappat greppet. Komedi är när man känner att man har mark under fötterna. Komedi är när man inser att den enda förloraren här är, och kommer förbli du. Där har du.. Hoppas inte att du tycker min blogg är lika töntig som jag tycker din är. Patetiskt.)

 


Avslutade där med en liten personlig touch.

 

:* /Erika ? Nothing can stop me now, ?cause I don?t care anymore.

________________________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Sara

jag blir så avundsjuk att jag inte ens vill kommentera...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback