my snowbrigade.

Jag har känt hela den här vintern att om snön kommer så dör jag, jag orkar bara inte med slask och det där fruktansvärda ljudet när man går i fryst snö som gör att det känns som att mina öron vill gå ihopa med varandra och huvudet kläms där emellan och det smärtar och ilar. det är jobbigt och rent av förjävligt.. Trots att jag är den som aldrig ruckar på mina principer (!) så var det ändå jag som lutande mig mot fönsterblecket och med drömmande ögon, blickade ut över  det snötäckta landskapet.. annars kallat min trädgård. Ändå var det jag, som trots att jag var två timmar försenad till skolan (min klocka kan dö), kom fram till busstationen som en annan snögubbe och kände mig som ett lyckligt barn.

Det egentligen nedrigaste med att sova tre timmar längre än planerat är att man missade genomgången till historeprovet som äger rum imorgon som man redan innan hade dålig koll på och som nu känns som en omöjlighet. En annan nedrig grej var att man inte hann äta frukost och givetvis hade alla redan ätit när jag kom till skolan och eftersom att jag har en lite oerkänd fobi mot att äta själv så blev det ingen mat förrän klockan tre.. Innan dess var det tortyr. Fast det är efter det som räknas för sen har det bara blivit bättre. Jag gjorde en oemotståndlig banan-mango smoothie när jag kom hem och placerade mig själv framför tv:n och avnjöt cityakuten och en runda msn, som gick bra.

Helgen har varit jättetrevlig nu när jag tänkt efter. Fredag var det lite så myspys vin/öldrickande hos marika, somnade tidigt, blev väckt, somnade lite senare efter ett mysigt telefonsamtal. Lördag var det 18års hos Therese för Therese och Emma. Jag var där, Elin var där, Sara var där, Jesper var där. tycker själv att det låter ganska svårslaget! Det var det, sara skulle publiksurfa - krossade ett kristallglas och mig, sara skulle beatboxa - stängde av musiken och ägde festen. Det var minnesvärt. Hela lördagen var minnesvärd. Tack för kaffet!

snowImorgon är det 156 dagar tills jag fyller 18 och det ska vi fira! :D




   tjarå /Erika - your affliction


Kommentarer
Postat av: madde

och 9 dagar tills jag fyller 18 :D wiho ..
(glädjedödare är vad jag föddes till)

2007-01-22 @ 21:56:14
Postat av: Sara

aa jag hade trots allt riktigt roligt i lördags... vad det du som spotta? schysst! tack för kaffet erika!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback