vi ses i Juni.

Uttrycket vi ses i Juni är ett uttryck som kommer ifatt mig varje år såhärdags. Det är ett uttryck som beskriver hur jag känner, hur jag vill känna och hur jag kommer känna. Jag är trött, det är jag. Jag har ingen lust att skriva en glad blogg. Frågan är om man inte ska skita i att skriva helt och hållet om man inte är glad. Fast nu skriver jag ändå.

Vi ses i Juni. Juni vet hur jag vill ha det. Juni vet att jag vill att det ska vara varmt, fritt och bekymmerslöst. Jag har aldrig förstått mig på Januari. Innebär det att jag är trångsynt om inte jag ser det vackra i slasket, gråbruna träden, gråbruna snön i vägkanten. Vad är det för vackert med att se lite gräs sticka upp ur snön, desperat längtande efter luft och sol? Efter att kunna sträcka sig precis som det vill utan att 100 kilo frysta regndroppar ska tynga ner det..  Jag skulle nog vilja påstå att jag känner mig som gräs. 

dö/ Erika - lost in the plot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback