Alla som inte snapsar är mördare?

Nää, alltså jag blir så trött på såna humorbefriade idioter som ska ta allt så fruktansvärt allvarligt! Jag läste i metro idag om hur en medelålders Karlstadbo hade anmält Maskinens låt - alla som inte dansar är våldtäktsmän. Han anser då att texten är kränkande och pekar ut de som inte dansar till våldsmän....
Eeehh, okeeej.. För så är det faktiskt! Om jag är ute och dansar en kväll och ser omkring mig att det är folk som inte dansar så sticker jag och hämtar jackan direkt. Med tanke på att det endast är ungefär 1/5 av alla på klubben som dansar så måste det vara sjuukt många våldtäktsmän ute ikväll.. Fast nej, i texten sjunger maskinen att hotet endast gäller "mellan 12 och 5" och efter som att klockan bara är halv tolv så kan jag pusta ut en stund till.. Fast jag dansar med jackan på så jag kan sticka när klockan blir 12 så jag inte blir våldtagen. Dessutom är jag ändå rätt trött vid det laget efter som att jag dansat hela kvällen då risken är för stor att jag blir en våldtäktsman om jag slutar dansa...

Nej, men allvarligt så skäms jag när jag läser sånt här.. Jag ber till Gud att ingen annan gör någon sak av det här. Tragiskt! Våltäkter händer faktiskt för jämnan och det står inte mycket om det i tidningen. Men att där är en 32-årig kille i Karlstad som känner sig kränkt för att han inte dansade.. Det tar vi med! Jag är i alla fall glad att det stod på nöjes-sidorna och hoppas att det blir taget som ett så stort skämt som det är!

Jag ska i alla fall inte dansa på hela helgen ser det ut som. Behold!!!

image46

På min fest i somras var det i alla fall inte alls så många våldtäktsmän!
Åååh! Vad jag längtar till stundent, sommar och hela livet!
/Erika

Kommentarer
Postat av: elin.

jag längtar helt galet mycket efter studenten nu när vi beställt mössor och allt! malmö snarast, och mer snack om framtiden imorgon säger jag :)

2008-01-10 @ 20:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback