here comes the sun

Jääääävlar vad fint väder det har varit idag, och igår och i förrgår... Denna veckan!
Finare tycks det bli! Helgen skulle tydligen bjuda på mer sommar än vi upplevt på flera år och det är bara Maj. Jag klagar inte! Jo, lite gör jag faktiskt för faktum är att jag jobbat hela dagen idag och ska jobba hela lördagen. Eller i alla fall alla soltimmar.
Men med min ickesolvänliga hud så lär jag få min beskärda del ändå!



Åh, men jag tycker verkligen om mitt jobb! Jag passar på café! Speciellt kul är det när det kommer små barn som tycker det är jättejättekul att fika! Jobbigast är det när det kommer stora barn i 20årsåldern som tror att jag tycker om att bli kallad för snäckan och som också tror att jag är någon pass-upp bara för att jag är servitris.

Dum kille - DU, snäckan! Då kommer du ut med socker och latte?
Jag - Ja, jag kan komma ut med latten...
Dum kille - Och socker!!
Jag - (sammanbitet) nej, du kan ta socker själv där precis bredvid dig.
Dum kille gick ut.

Jag - här är latten (och har också en sockerbit i handen som jag lade direkt på bordet och vände mig snabbt)
Dum kille - Ey, EN sockerbit! Kom ut med 2-3 till!
Jag - Åh, jag är hemskt ledsen.... men jag är faktiskt tyvärr inte din slav.

Dum killes kompisar flinade tufft och dum kille lät mig vara.

När jag kom in så kom jag på tusen andra saker jag hade kunnat säga så att jag på ett trevligt sätt kunnat tala om för honom hur mycket jag avskydde honom. Vilket störde mig...


Jag älskar mina nya solglasögon som ska pryda min näsa hela sommaren!
om jag inte blir av med dem vill säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback