för dig, tusen gång om.

Idag på jobbet så stod jag och min kollega och pratade lite om böcker och jag nämnde att jag precis läst ut Flyga Drake och att den var bra men den var liksom inte "wow". Nu ångrar jag som fan att jag sa så för efter att ha sett filmen som jag precis gjorde och tänkt efter så har jag helt ändrat mig. Den är mer än "wow". Mina kinder var helt nedsvärtade efter bara 5-10 minuter in i filmen och efter 2 timmars film är ögonen helt svullna och jag vet inte vart jag ska bli av med den klumpen som sitter och skaver i halsen på mig.

Nu är jag ju extremt blödig av mig och gråter hejdlöst för minsta lilla i filmer, låtar eller böcker. Somliga tycker det är mesigt och onödigt kanske att låta något sånt få en att gråta. Men jag tycker det är fint och är ganska stolt över mig själv som blir sån mes. Det går ju inte att göra något åt det egentligen. Då får jag sluta titta på film istället.

... Och det tänker jag ju inte göra. Inte sluta läsa heller och det hoppas jag att ingen annan gör heller. Så mitt tips är: Läs boken så du förstår allt och se sen filmen och förstå det ännu bättre.



Så tänkte jag då vara trevlig och lägga upp en bild från filmen och hittade denna och nu gråter jag helt onormalt mycket. Igen. Vilket innebär att det är jobbigt att skriva för tårarna i ögonen gör allt helt suddigt. Jag ska lägga mig under täcket och gråta så jag skakar för det är faktiskt väldigt skönt och jag behöver det just nu.

Imorgon är det helg.

för dig, tusen gånger om.


Kommentarer
Postat av: maria

jag tycker inte det är ett dugg mesigt! jag är exakt likadan.

Postat av: julia

för dig, tusen gånger om!

2008-05-17 @ 23:46:18
Postat av: Sarah

åh ja. den är helt underbar. jag har 25 sidor kvar men jag vill inte att den ska ta slut!!

2008-05-18 @ 11:41:16
URL: http://playnomind.blogg.se/
Postat av: Sarah

den är förskräckligt fin och hemsk. jag har 25 sidor kvar och vill inte ta upp den igen för då vet jag att jag kommer sluka dem i ett nafs och jag vill inte att den ska ta slut.

2008-05-18 @ 11:42:39
URL: http://playnomind.blogg.se/
Postat av: Sarah

oj förlåt för dubbelposten, jaja, nu fick du en himla massa kommentarer iaf!

2008-05-18 @ 11:43:34
URL: http://playnomind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback